TV-support

Kontaktoplysninger

Fejlmelding vedrørende TV

Kontakt Norlys på telefon +45 88 30 30 30

  • Hverdage: 08:00-22:00
  • Weekend og helligdage: 09:00-17:00

Inden du fejlmelder problemer med TV-signalet hos Norlys, skal du gennemgå følgende 6 punkter, som indeholder de typiske fejl:

De 6 punkter!

Inden du fejlmelder problemer med TV-signalet hos Norlys, skal du gennemgå følgende 6 punkter, som indeholder de typiske fejl:

Inden du fejlmelder, kan du selv kontrollere følgende:

  1. Undersøg, om der er strøm til radio-/tv-apparatet.
  2. Prøv at søge kanalerne ind igen.
  3. Undersøg, om antennekablet og andre kabler er forbundet korrekt.
  4. Prøv at slutte apparatet, som du har problemet med, direkte til den første radio-/tv-stikdåse eller fordeler.
  5. Prøv med et andet antennekabel.
  6. Spørg din nabo, om han har samme problem som dig med signalerne.

Kanalsøgning

Installation af Digitale kanaler, DVB-C

Installation af Digitale kanaler, DVB-C

Der kan, på visse fjernsyn, være problemer med at få DVC tuneren til at installere de digitale kanaler.

Det er ikke alle fjernsyn der finder kanalerne automatisk, derfor kan det være nødvendigt at angive følgende manuelt under modtagemetoden KABEL:

  • NetværksID: 0
  • Frekvens: 346.000
  • Modulation: 64qam
  • Symbolhastighed: 6900

Hvis du bruger et analogt fjernsyn eller bruger et fjernsyn med DVB-T modtager, men gerne vil modtage vores kanaler digitalt, skal du bruge en boks med DVB – C modtager.

Serviceaftale

Antennelaug 78 Øst har en Serviceaftale med Norlys på antenneanlægget. Serviceaftalen dækker fejlretning på Antennelaug 78 Øst ’s net frem til og med den første Radio -TV-stikdåse eller fordeler i boligen. Aftalen omfatter også vagtordning. Ved større nedbrud der berører flere medlemmer, vil Norlys påbegynde fejlretningen på vagten. Øvrige fejl rettes efter aftale med Norlys i normal arbejdstid. 

Serviceaftalen dækker ikke følgende ydelser: 

  • Opgravning, hvis Norlys vurderer, at din stikledning er defekt og skal udskiftes.
  • Fejl på dit antennekabel mellem første radio-/tv-dåse eller fordeler til din radio/tv.
  • Fejl på din antenneforstærker eller dit eget antennefordelingsnet i boligen.
  • Fejl på dine radio-/tv-apparater.
  • Fejl på intern installation i huset.
  • Fejlopsætning af eget udstyr.

Fejlretning af nedenstående fejl faktureres direkte til kunden, der har rekvireret service, af Norlys.